Blog

Sprawdzona dieta na redukcję masy

Większość kobiet jest na diecie odchudzającej przez całe życie. Nie wynika to jednak z powodu ich nadmiernej wagi, ale troski o własną prezencję. W każdej chwili chcą się dobrze prezentować i dieta odchudzająca jest jednym z elementów, nawet jeśli chodzi tylko o pozbycie się 1-2 kg. Sposobów na zrzucenie zbędnych kilogramów jest dużo i wszystkie są skuteczne. Problem jednak dotyczy kilku kluczowych kwestii:

- bilansu kalorycznego,

- zapewnienia zasadniczych składników,

- wpływu na zdrowie.


Dieta na zrzucenie zbędnych kilogramów

W Internecie jest sporo sposobów na diety odchudzające. Dieta kapuściana, Dukana, szwedzka, norweska to tylko niektóre spośród nich. Ich zaletą jest błyskawiczna utrata masy, ale niestety powodują efekt jo jo i niewystarczającą ilość kluczowych dla organizmu składników.

Właściwie zbilansowana dieta odchudzająca powinna uwzględniać różnorodność produktów, zagwarantowanie wystarczającej ilości witamin i mikroelementów oraz niwelować uczucie głodu. Najlepiej, by dietę opracował kompetentny dietetyk. Będziemy w takim przypadku pewni, że dieta będzie zawierać wszystkie kluczowe dla organizmu składniki.


Elementy skutecznej diety odchudzającej

Skuteczna dieta odchudzająca to taka, która zapewnia systematyczną utratę wagi. Nietrudno jest zrzucić kilka kilogramów w skali miesiąca, ale jest to opłacone morderczymi głodówkami, a potem kilogramy przybywają z nadmiarem. Skuteczna dieta jest dietą długodystansową i opiera się na trwałej zmianie przyzwyczajeń żywieniowych. Czołowe zasady to:

- 5 posiłków dziennie,

- posiłek co 3 godziny,

- obfite śniadania,

- kolacja 2 godziny przed snem,

- dużo warzyw i owoców,

- produkty zawierające błonnik,

- woda mineralna w zastępstwie soków.

Każda dieta odchudzająca dobrze by była uzupełniana wysiłkiem fizycznym. Nie muszą to być intensywne ćwiczenia na siłowni. Fitness, taniec, jazda na rowerze, jogging czy spacery w zupełności wystarczą.